Historisk aftale mellem dansk klubhåndbold og Bambuni
Tophåndbold og Bambuni har indgået en historisk hovedsponsoraftale, der dækker både Herreligaen, Kvindeligaen og Super Cup.
Just Play har været den kommercielle drivkraft bag en historisk sponsoraftale mellem Tophåndbold og Bambuni, der nu bliver hovedsponsor for både Herreligaen, Kvindeligaen og Super Cup. Aftalen er den første af sin slags i dansk håndboldhistorie og dækker både mænd og kvinder samt sæsonens mest traditionsrige kamp.
Et stærkt match mellem sport og sponsor
Aftalen sikrer et tocifret millionbeløb til dansk klubhåndbold og markerer et nyt kapitel for både sporten og partneren. For Just Play har opgaven været at skabe en platform, hvor ambitioner, værdier og aktiveringsmuligheder mødes – og hvor både sponsor og sportsgren får reel værdi ud af partnerskabet.
“Der er et stærkt match mellem sporten og sponsoren, og vi er glade for at have været en drivkraft i at samle håndboldens og Bambunis interesser i én ambitiøs aftale” siger Jesper Hansen, salgschef, Just Play
Vores rolle i aftalen
Strategisk rådgivning og facilitering af dialog mellem parterneStrukturering og forhandling af sponsoratets omfang og værdiUdvikling af aktiveringsstrategi og integrationsmuligheder.
Om Bambuni
Bambuni er en dansk virksomhed med base i Esbjerg, der producerer bæredygtige tekstiler i bambus. Fra et skoleprojekt i 2014 til en ambitiøs omnichannel-forretning med både online og fysisk butik – og nu også hoved partner i dansk håndbold. Med fokus på slow fashion, kvalitet og langtidsholdbare relationer er Bambuni et godt eksempel på en sponsor, der matcher sportens DNA.
Vil du også skabe et stærkt sponsorat?
Hos Just Play hjælper vi med at finde de rette match mellem sports- og kulturliv og kommercielle partnere. Vi faciliterer processen – fra idé til eksekvering – og skaber resultater, der holder.
SpeedwayLigaen får ny hjemmebane – JFM sikrer sig visningsretten til SpeedwayLigaen
Alt speedway fra den bedste danske liga vises nu på JFM Play
Det bliver nu endnu lettere for speedwayfans at følge deres favoritliga. JFM, Danmarks største lokale og regionale mediekoncern, har sikret sig rettighederne til at vise SpeedwayLigaen eksklusivt i de næste to år. Aftalen betyder, at dansk speedway fortsat vil være tilgængeligt for et bredt publikum, og fans kan se frem til en intens og actionfyldt dækning af ligaens mange hæsblæsende løb.
JFM vil via deres 15 dagblade og 41 ugeaviser samt streamingplatformen JFM Play sikre, at SpeedwayLigaen får en omfattende og professionel dækning. Aftalen indebærer live-transmission af alle turneringens matcher, eksklusive interviews med kørerne samt analyser og baggrundsartikler om sporten. JFM har siden 2022 været en fast og skattet samarbejdspartner for SpeedwayLigaen, og derfor har begge parter ønsket at dyrke samarbejdet i endnu højere grad i fremtiden.
"Vi er utroligt glade for at kunne bringe SpeedwayLigaen ud til endnu flere seere. Speedway er en del af den danske sportsånd, og vi ser frem til at give fansene en endnu bedre dækning af sporten. Dansk speedway vil med denne aftale have hjemmebane på JFM Play sammen med alle vores øvrige sportstilbud" siger Jørn Broch, Nyhedsdirektør hos JFM.
Også hos SpeedwayLigaen er der begejstring over aftalen. "Det er en fantastisk nyhed for alle, der elsker speedway. Med JFM som eksklusiv mediepartner får vi en unik mulighed for at styrke eksponeringen af vores sport og give vores fans en endnu bedre oplevelse til en mere fordelagtig pris" siger Asger Pedersen, formand for ligaforeningen bag SpeedwayLigaen.
Just Play har spillet en central rolle i at facilitere og styrke dialogen mellem parterne, og har været en drivkraft i at samle sportens og mediernes interesser i én ambitiøs aftale. Just Play står også for TV-produktionen i samarbejde med Matchday Production. Matchday producerer i dag blandt andet 3F Superliga, UEFA Europa- og Conference League, EHF Champions League håndbold og Metalligaen i ishockey.
"Vi har fra starten set et enormt potentiale i SpeedwayLigaen – både kommercielt og som sportsligt produkt, der engagerer og samler fans på tværs af landet. Vores opgave har været at finde den rigtige mediepartner, som kunne løfte dækningen og give sporten det spotlight, den fortjener. Med Jysk Fynske Medier har vi fundet en stærk og ambitiøs partner, og vi er stolte over at have været med til at realisere det her samarbejde," siger Lars Orlamundt, Chief Strategy and Partnership Officer hos Just Play.
De nye tv-rettigheder træder i kraft fra den kommende sæson og første runde starter onsdag den 23. april 2025, hvor vi er med fra Fjelsted, Grindsted og Vojens.
Du finder link til JFM Play her: www.jfmplay.dk/sejfmplay
Om JFM:
JFM er Danmarks næststørste private mediekoncern og dækker hele landet. JFM udgiver i alt 15 dagblade med over 550.000 læsere hver uge og 41 ugeaviser med knap 1 million læsere. Avisen Danmark er et af landets mest læste dagblade med 400.000 læsere hver uge. Dertil regionale og lokale nyhedssites med ca. 1,5 mio. ugentlige brugere. Den nationale Radio4 – med JFM som hovedejer – når 224.000 ugentlige lyttere. Foruden Radio4 har koncernen fire kommercielle radiostationer med knap 650.000 ugentlige lyttere.
JFM når 2,7 millioner kontakter hver uge og har en omsætning på ca. 2 mia. kr. årligt, og beskæftiger ca. 1550 medarbejdere, fordelt over hele landet. JFM er medejer af det største danske distributionsselskab Dao og har derudover egne distributionsselskaber. JFM ejer to rotationstrykkerier. Datterselskabet, kommunikationsbureauet STEP er blandt Danmarks største. Dertil drives digitale aktiviteter som Gul&Gratis, deal.dk, Sweetdeal.dk og SPOTdeal.
Fightsport.dk - danmarks nye kampsportsunivers
Foto: MMA Galla
Danmarks største kampsportsforbund og professionelle arrangører har sammen med Just Play skabt en fælles platform, der skal sætte dansk kampsport på verdenskortet. Den nye platform vil sikre bl.a. distribution af både amatør-, elite- og professionelle stævner, mesterskaber og events over hele Danmark.
Samarbejdet har en ambition om at samle loyale, dedikerede og aktive udøvere og fans i et stærkt fællesskab. Platformen finder du på adressen fightsport.dk og her får du adgang til information om stævner, events, billetsalg og video-streaming af events - både live og on demand.
Velkommen på fightsport.dk
#Danmarks Bokse Union - Dabu
#Danish Fight Night
#MMA Galla
#Just Play
Helmig melder om få billetter
Foto: Petra Kleis / Grafik: Thomas Brando
Gansk fortjent kunne Thomas Helmig efter to dage melde om få billetter til to annoncerede koncerter i Royal Arena i 2026. Just Play har i al beskeden blot hjulpet Team Helmig med at planlægge og afvikle den stort anlagte kampagne, som annoncerede koncerterne i slutningen af januar. Med brug af både dagblade, outdoor, nyheds- og nichesites, samt sociale medier. Motoren i kampagnen har dog overvejende været en direkte dialog med fans via Helmigs eget nyhedsbrev og officiel Facebookside, samt et nyt website bygget til lejligheden. Endelig har brug af data og netværk hos billetudbyderen Ticketmaster også været med til at drive billetsalget. De to koncerter afholdes 13. + 14. marts 2026 i Royal Arena, og man skal som sagt skynde sig hvis man vil sikre sig billetter. Mere info om Thomas Helmig og kontakt til eventuelt køb af billetter til grupper på thomashelmig.dk
Hvis du vil hører mere om hvordan Just Play kan hjælpe dig med din næste kampagne, så kontakt Robert Borges - robert@justplay.dk
Life in Space bringer det ydre rum til København
Ruminteressede og astronautaspiranter i alle aldre kan se frem til en unik oplevelse for livet, når den internationalt anerkendte rumudstilling Life in Space tager ophold i Bella Center fra 1. november 2024. Det er samtidig første gang udstillingen lander i Nordeuropa.
Det ydre rum har altid været en fascinerende størrelse for børn såvel som voksne, og den fascination bliver bragt til live dette efterår i København, når den interaktive rumudstilling Life in Space, skabt af italienske Hereleb, inviterer besøgende til en uforglemmelig dag langt fra jordens overflade.
Med over fire millioner besøgende i den omfattende udstilling, der har besøgt mere end 10 lande i Afrika, Europa og Asien, er der ikke så lidt at se frem til, når Life in Space aflægger sit første besøg nogensinde i Nordeuropa.
Life in Space er en totaloplevelse, hvor besøgende på egen krop får lov at mærke, hvad det vil sige at befinde sig i rummet. Blandt oplevelserne vil gæsterne blive taget med ind i den Internationale Rumstation (ISS) gennem en 200 m2 VR-platform, som er den eneste i verden af sin slags. Derudover kan man opleve de svimlende rotationer, som astronauter udsættes for i multiaksesimulatoren, adrenalinsuset ved at lande en rumfærge, blive F18-pilot for en dag i den realistiske flysimulator og genopleve spændingen fra Apollo-missionen på verdenshistoriens første 100 m2 VR-univers. De yngste kan lege med computerspil baseret på ESA’s teknologi på touchskærme.
Udstillingen er en unik mulighed for at opleve rumforskningens fascinerende verden på nært hold, gennem en kombination af interaktive oplevelser, uddannelsesmæssige ressourcer og historiske perspektiver. Life in Space giver en dybdegående forståelse af menneskets rejse ud i rummet og de udfordringer og muligheder, der ligger forude, samtidig med at den sætter fokus på global opvarmning og miljømæssige udfordringer. Life in Space er mere end en udstilling - det er en invitation til at drømme stort og blive en del af rumforskningens fremtid.
For yderligere info, akkreditering eller brug af fotos, bedes man rette henvendelse til presseansvarlig Cillian Murphy på cm@justplay.dk. For henvendelser vedr. strategisk samarbejde, erhvervspakker og andre former for samarbejde kontakt Steen Leth-Jørgensen på steen@justplay.dk
Kina indtager EM i fodbold: »Det er et wakeup call«
Kinesiske virksomheder har sat sig tungt på sponsoraterne til EM.
»EM i fodbold flytter følelser for halvdelen af Europas befolkning. Det benytter kinesiske virksomheder til at opnå goodwill, når de har et brand, som de vil have ind på det europæiske marked,« udtaler Steen Leth-Jørgensen fra Just Play til finans.dk
Det hedder europamesterskabet i fodbold. Alligevel er bannerne rundt om grønsværen spækket med reklamer fra kinesiske virksomheder.
For uden for banens hvide kridtstreger foregår en kamp om eksponering i bedste sendetid blandt globale virksomheder med dybe lommer.
Sommerens slutrunde i Tyskland har 13 virksomheder som hovedsponsorer. Fem af dem er kinesiske.
Læs hele artiklen på Finans.dk, hvor Steen Leth-Jørgensen fra Just Play vurderer EM i fodbold er ekstra interessant for kinesiske virksomheder.
https://finans.dk/erhverv/ECE17203435/kina-indtager-em-i-fodbold-det-er-et-wakeupcall/
EM-Fodboldfest på Islands Brygge - vil du være med?
Der er dømt stor fodboldfest på Islands Brygge i centrum af København under hele fodbold-EM i perioden fra 14. juni til 14. juli.
Fodboldfesten er et eksklusivt event afholdt i samarbejde med TV2 Danmark. TV2 vil have deres TV-studie ved siden af den største af de 2 storskærme som opsættes på de grønne arealer på Islands Brygge under hele EM i fodbold. Fodboldfesten er godkendt af UEFA. nedenfor kan man se et billede fra en tidligere Fan Park.
Det bliver meget socialt, folk samles ved storskærmene, for at dele de kollektive følelser med en ‘live EURO 24 match ’-oplevelse. Målet er at det skal være et inkluderende, medrivende, sjovt og imødekommende event med en elektrisk atmosfære.
Der er gratis adgang til Fan Parken, dog med kapacitet på 8.500 gæster. I den ene ende kan man stå og se storskærm. I den anden ende kan man sidde ved et af de 600 borde (8 gæster) eller have sin egen VIP Cabana lounges med plads til 20 gæster. Der bliver festivalstemning med underholdning, barer, madboder, aktiviteter, brand-aktivering og konkurrencer. Samlet set forventes der 200.000 besøgende under EURO ’24 på Islands Brygge.
Fodboldfesten skal nydes af fans på de dage, hvor deres landshold spiller EM-kampe. Alle kampe fra EURO 24 vises på storskærmene på Islands Brygge, så der er rig mulighed for at følge de landshold som man er fan af. De fleste følger nok det danske landshold.
Virksomheder kan tilkøbe sponsorater, salgsstande, TV-reklamer på storskærme, samt Cabana lounges (VIP) i kombination med mad og drikkevarer. Just Play står for salg og marketing af sponsorater og Cabana lounges.
Skal du opbygge kendskab og aktivere dit brand over for fodboldfans, er Fan Parken på Islands Brygge stedet hvor fan engagement faktoren er på sit højeste.
Tænk på en Fan Park med 8500 danske fans, som er helt oppe over en dansk scoring, med dit brand som en del af oplevelsen. Oplevelser som vi deler, er med til at skabe brand præferencer og loyalitet på et niveau, som er svært at opnå med andre former for medier.
Sponsorer som Coca Cola, Carlsberg, Unilever m.fl. er allerede en del af Fan Parken på Islands Brygge.
VIP- Cabana lounge – Fan Park
Ved siden af TV2's EM-studie vil der på Islands Brygge være en storskærm. Foran denne storskærm kan man sidde og nyde mad og drikke fra boderne. Der er kun 600 borde med 8 siddepladser.
I den ene side er der 15 VIP Cabana-lounges med plads til 20 personer. Mad og drikke serveres her og kan forudbestilles, så det er klar, når du kommer med medarbejdere eller kunder.
Mere information og booking af din VIP-lounge med mad og drikke på: fodboldfesten.com
Danske kampe kan kun bookes direkte hos på steen@justplay.dk eller tel. 20 20 13 70.
Brand aktivering på Fan Parken
Skal du opbygge kendskab og aktivere dit brand over for fodboldfans, er Fan Parken på Islands Brygge stedet hvor fan engagement faktoren er på sit højeste.
Tænk på en Fan Park med 8500 danske fans, som er helt oppe over en ny dansk scoring, med dit brand som en del rammen for deres oplevelse. Oplevelser som vi deler, er med til at skabe brand præferencer og loyalitet på et meget højt niveau.